برای نهمین سال متوالی کاروان پیاده روی دلهای عاشق زائران دیار خالق(هیئت یازینب قم)  همنوا با کاروان پیاده روی مرحوم ابوترابی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا آستان علی ابن موسی الرضا(ع) را پیاده پیمودند.

کاروان پیاده روی دلهای عاشق زائران دیار خالق اول شهریور ماه از آستان مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند و  17 شهریور ماه به مشهد  رسیدند و این کاروان از قم با 140 نفر زائر شروع پ شد و تا مشهد به حدود 300 نفر  رسیدند.

مدیر کاروان پیاده روی دلهای عاشق زائران دیار خالق افزود: این کاروان در 8 شهر قم، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار، نیشابورو مشهد برنامه های مذهبی را برگزار کردند.

 


در این برنامه ها مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، یادبود شهدای احد و همچنین یادواره شهدای سبزوار برگزار خواهد شد و نیز نمایشگاهی با نام سنت دیرینه آماده شده است که در شهرهای فوق الذکر این نمایشگاه که تصاویری از اسناد تاریخی زیارت با پای پیاده اهل بیت و علما می باشد دائر می شود.


هادی خادم حسینی بیان داشت: ما به دنبال احیای سنت زیارت با پای پیاده و به راه افتادن کاروان های پیاده روی هستیم و از علما دعوت کرده ایم که در مسیر حرکت کاروان با حضور در شهرهای مختلف به تبلیغ و ترویج این فرهنگ غنی شیعی بپردازند.


مدیر کاروان هیئت یازینب در ضرورت احیای این سنت افزود: معمولا مراسمات فرهنگی که پرورشی باشند و نیروهای مومن در آن ساخته شوند بسیرا معدود می باشند و بیشتر برنامه های دینی ما به بحث های نظری محدود می شوند و این گونه مراسمات از جایگاه هایی است که افراد پرورش پیدا می کند و ابعاد روحی و اعتقادی و همچنین تحمل سختی ها و آموزش هایی چون امام مهدی شناسی و مباحث تفسیری در حلقه های مختلفی برای حاضرین در کاروان در طول سفر پیگیری خواهد شد.

ایشان تصریح نمودند: شرکت کنندگان در این پیاده روی فقط از اهالی شهر قم نمی باشند و حجم عظیمی از شرکت کنندگان در این کاروان را مردم شهرهای مختلف کشورمان تشکیل می دهند و این عزیزان در دوره ای 18 روزه می توانند ارتباط خوبی با حوزه های علمیه و علما داشته باشند و انشاء الله نتیجه خوبی را در پی خواهد داشت.


خادم حسینی با اشاره به تاکید مراجع عظام درباره پیاده روی کاروان های زیارتی افزود: حضرت آیت الله صافی در دیدار سال گذشته خود با کاروان پیاده روی مشهد مقدس فرمودند که این کار از جلوات تعظیم شعائر الله است و همچنین فرموند هر سنتی دینی که احیا می شود اولین شخصی که از احیای این سنت خشنود می گردد شخص امام زمان(عج) است و آیت الله مکارم و مقام معظم رهبری نیز سخنانی را در این خصوص بیان داشته اند.